Sunday, October 19, 2008

Welcome to Noraini's Nasi Dalca

 

 

 

 

Hari ini Aini membuat sedikit kenduri di kedai baru yang akan dibuka sedikit hari lagi untuk adik-beradik, kawan-kawan, jiran- tetangga dan ramai lagi tak kira kaum semua datang ada melayu, cina india semua seronok menjamu makanan nasi dalca,daging, ayam dan juga bengkang dan buah-buahan sebagai pencuci mulut.
Dianggarkan beratus-ratus orang yang datang menjamu selera al-maklumlah hari ini PERCUMA.
Dibantu oleh Mat Shah,mie,man,Yazid,Zarina,Halim dan anak-anak mereka semuanya berjalan lancar hari ini Alhamdulillah dan Tahniah untuk mereka dan keluarga mereka dan kita pun sama-sama menumpang gumbira.
Posted by Picasa

33 comments:

ady said...

amboi kak zurina ..... mulut tetap merah.....

jebat said...

ala-ala artis yg. ni miss bukit jamboi ehh silap miss BJ

zanana said...

iye la kak ina gogeng....ayu mcm perempuan melayu terakhir"

ady said...

slalu kalu kami pi umah miss bj dia mesti ngan baju tidoq pegang penyapu tapi gambaq ini nampak ayu gitu.....

zanana said...

aaahh...akak ina ..tudung kat kepALA TU beli kat kedai seniri kaa?

Jemuan said...

kalo kedai seniri takyah beli...selit wat tatau jaa..

ady said...

aa'ah betoi tu jemuan! pas pakai boh balik...... tapi jgn jual kat dik plak....ye kak ina....

Useman said...

Dengan rasminya hari ini bertarikh 22 Oct 2008 bersamaan dengan 22 syawal 1429 kedai "plentas cafe nasi dalca" milik penuh Noraini telah dibuka kepada org ramai.

Alhamdulillah tengahari tadi aku sempat singgah sat "plentas cafe nasi dalca" customer tak tak sabaq2 nak beli walaupun waktu niaga start pukul 2 ptg.

So lepaih ni sudi sudilah datang ye...

jebat said...

apa punya nama plentas nak kata ada pentas tak dak pentas oklah jangan belencas sudah tlg komen sikit useman and welcome to the club

Useman said...

Aku sokong usaha club "663a jelutong" Kalau nak harap nak jumpa memang susah harap kenduri atau mayat jer...itu pun kalau dapat jumpa ...semuga dengan adanya club 663a jelutong dapat la lagi mengerat silahtulrahim dan dapat la tau sikit berita adik bradik nun jauh disana walaupun melalui blog je.

Aku ada satu cadangan kiranya dapat kumpulkan famili Hiraki 663A start from Datuk dan Nenek....seramai yg mungkin

So sekali lagi sekalung tahniah buat saudara Jebat ...anda memang Hebat....

Jemuan said...

orait gak idea tu man..nanti kita bolehla tubuh satu fund..tak pun jebat bleh cari sponsor ka.. utk kita wat gathering for keturunan Tok Deris or keturunan Tok Mad!! every year masa raya ka..amacam

ady said...

assalamualaikum useman... ni yusman kan??? ha tahniah la kpd noraini dalca.... semoga berjaya selamanya... kalau kami balik pg makan pree... ka diskaun..ka kena bayaq full... first time pree..kot.. ha jemuan.. tok deris tu sapa???

Jemuan said...

kalo ikut dalam bill TNB 663a.. datuk kita tu nama penuh dia Mohammad bin Idris..rasa2 kalo Tok Deris punya salasilah kita tak berapa kenai sangat kot..tapi bleh la tanya otai2kita cam abg jali, abg loih, abu, man jawa, kak nah mungkin depa tau kot..

ady said...

u know what we should do..ceh cakap omteh satna... kita ambil gambaq family sendiri... pastu kita boh dalam blog dan namakan family dan anak2 barulah kita tau sapa sepupu sepapat kita..sapa anak2 depa.. baru anak2 kita tau sedara mara depa...kalau tidak generasi kita akan stop sampai kita saja...anak2 kita tak kenai sama sendiri walaupun dok blajaq kat universiti yg sama...kalau next year kita kumpul satu dana dan sewa dewan dan kita cater makanan buat gathering..

jebat said...

ewah....ady aku pun dok ingat yang sama idea yang bernas saya sokong.

Jemuan said...

jebat..gambaq yg emint hantar tu terima ka dak..kalo dah terima, apa lagi..upload laa

Jemuan said...

baguih gak idea ady tu..kita boh gambaq family kita dlm blog disertakan ngan contact no. supaya senang nanti kalo sapa2 adik bradik kita nak cari kita mana tau ada mayat ka, kenduri ka, sesat ka, takdak duit ka (hehehe..yg ni saja tambah) senang skit..takdak la nanti org ni tatau..org tu tak bagitau..nak2 lagi kalo ada kematian, senang nak berhubung..

jebat said...

sat nak chek email kalau ada aku upload teruih

jebat said...

2-3 hari ni dok sibuk ngan blog jkkk dan aktiviti jkkk musim hujan dan banjir. telok bahang la ni pun kena banjir tau umah aku nyaris2 masuk ayaq kelmarin klik la http://telokbahang.blogspot.com

Jemuan said...

jebat...takan add 'pakubatu' ngan 'myredsentracab' jaa..hat yg 'emint a.k.a jemuan' tu takan takmo add dlm blog ni..

jebat said...

ni nak bagi tau awil dan andong lim guan eng kirim salam dia bagi kat aku tauliah jkkk kelmarin.

jebat said...

mari kita boh gambaq yg. terlatest keluarga kita kita mulakan dgn. zanana orait.

ady said...

jebat u hv to put title under "FAMILY 1ST, 2ND & 3RD GENERATIONS" kita buat macam family tree gitu......and every raya kita buat gathering disatu tempat semua orang boleh bawa potluck(bukan pelaq) jadi kita tak le penat nak pi satu umah ke satu umah..

ady said...

lim guan eng kirim salam kepala hotak dia berjambul...... ni blog family saja nama dia tak boleh masuk ini bloq....dia boleh masuk goblog bostema bijiguntur.....arwah nenek aku kata.....

Useman said...

useman@yusman org yg sama.

Lepaih nie adik bradik nak pekena nasi dalca tok sah dok pi tempat lain....mai pekena kat disini kalau boleh tlg promote kat member sama.....harga adik bradik 663a kita bagi diskaun don't worry apa pun mai pekena dulu kay....

memang payah kalau kita nak kumpul salasilah keturunan pak mad tp kalau tak mula lagi payah...
So benda nie kena buat secepat mungkin supaya kita dapat tunjuk pada pak menakan dan mak menakan kita yg masih ada ( Pak cik ban dan Maksu) supaya depa tau anak/cucu mereka punya la ramai....


Satu lagi cadangan.. tak mau ka buat majlis tahlil utk arwah2 yg pernah mendiami 663a....

jebat said...

majlis tahlil tu boleh tapi tak mau buat makan-makan sebab nanti jadi kenduri tahlil, itu bid'ah aku tak sanggup.
satu lagi kalau nak buat tahlil tak payah pangge' kiai miai' satu kampung, kita saja yg baca baru afdal dan doa kita direct sampai kepada simati,wallahu alam.

ady said...

takyah pangge kiai miai....lebai jebat janggut ada......

shahril@manunited said...

xpayah la masuk politik dlm family blog cit mat oiii...
lim guan eng tu dok menipu saja.penang pun dah linkup coz dok undi dap n keadilan.so x payah ckp polik ok.
andong bg tau pi peteh kepala lim guan eng....

zanana said...

airil..i agree wiz u.cik nana dah korang minat laa bila blog famili ada blog berbau politik....sbb tu lama x comment..jebat..hari tu kan i dah ckp sama u...klu ada unsur politiking n kutuk krajaan....no no no i x minat....

shahril@manunited said...

mr jebat.dis is family blog.so please do not comment pasai politik ok.nk komen politik kita buka lg satu blog.apa mcmc.ada bran ka.pangil la mr lim n mr anwar jd pak kadok.
kuang2......

jebat said...

sorry,dah lama tak komen sibuk dengan kebajikan masyarakat hidup ni kena beramal tolong menolong semua tu dapat pahala di akhirat nanti,bantulah org yg memerlukan walaupun dengan hanya segengam beras,atau pun dengan memberitahu atau menyampai kepada orang lain lebih baik dari berdiam diri.

jebat said...

to airil@centro jangan kutuk2 orang lain mungkin orang lain ada ataupun lebih baik/hebat/berjasa dr diri kita sendiri cermin lah diri anda sebelum anda di cerminkan!!!

jebat said...

to jemuan & azrie hassan you are in my blog!!!!keep bloging